با حجاب اما زیبا

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:رمضان کریم, توسط صداقت |

 

ان الذين قالوا ربنا الله ثم استقامو فلا خوف عليهم ولا هم يحزنون...

گرما دوست داشتني است وقتي دوست داشته باشي گوش به حرف خدايت بكني...

هوا ممنون كه گرم مي شوي...

اين روزها بيشتر مي فهمم لذت حجاب را، لذت بندگي را...

خنكاي بهشت گوارايتان دختران چادري روزه دار...

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 21 مرداد 1391برچسب:حجاب و رمضان,حجاب و گرما,حجاب و تابستان,دختر چادری, توسط صداقت |

وقتی معلم از حد و حدود روزه برایمان گفت، از اینکه با اذان صبح شروع می شود و با غروب آفتاب تمام

 

می شود؛ از اینکه حتی یک قطره آب و یک ذره غذا باطلش می کند؛ از اینکه یک دقیقه بعد از صبح و

یک دقیقه قبل از غروب همه جزء روزه اند؛ ساکت بودیم. کسی حرفی برای گفتن نداشت.

چون شنیده بودیم دانشمندها گفته اند برای سلامتی بسیار مفید است.


 

کاش برای حجاب هم دانشمندها حرفی می زدند...

کاش ویل دورانت زبان می گشود و می گفت: آنچه بجوییم و نیابیم عزیز و گرانبها می‌گردد...مرد جوان

به دنبال چشمان پر از حیاست و بی‌آنکه بداند، حس می‌کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف عالی

خبر می‌دهد.


 

کاش هیچکاک می گفت که: من معتقدم زن هم باید مثل فیلمی پرهیجان باشد. بدین معنی که ماهیت

خود را کمتر نشان دهد و برای کشف خود، مرد را به نیروی تخیل و تصور زیادتری وادارد.


 

کاش راسل زبان می گشود که: از لحاظ هنر، مایه تاسف است که بآسانی به زنان بتوان دست یافت

و خیلی بهتر است که وصال زنان دشوار باشد، بدون آنکه غیرممکن گردد.


 

و کاش فرانتس فانون می گفت که: پس از دیدن هر چهره بی حجاب ، امیدهای استعمار برای حمله ،

ده برابر می شود.


 

و کاش خروشچف و گاندی و ساچیکورمورآتا و مستر همفر و جرجی زیدان و دیگران آنقدر امثال این

جملات را برایمان تکرار می کردند تا خوب بفهمیم، حجاب هم برای سلامتی مفید است.

 

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, توسط صداقت |

امام جمعه قم گفت: کسانی که بدحجاب هستند باید در ماه رمضان تصمیم بگیرند که به مقوله حجاب توجه جدی‌ تری داشته باشند.


آیت ‌الله ابراهیم امینی در نماز جمعه امروز قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: رمضان در میان تمام ماه‌ها دارای ارزش والایی است و تعبیراتی در مورد آن به کار رفته که در مورد دیگر ماه‌ها وجود ندارد.


خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: خداوند مردم را به ضیافت خود در ماه رمضان فراخوانده است هرچند همه انسان‌ها در تمام طول زندگی خود بر سر سفره الهی نشسته‌اند بنابراین مهمانی خدا یک نوع ضیافت معنوی است.
وی با بیان اینکه باید قدر رمضان را بدانیم، ادامه داد: باید متوجه باشیم که خداوند به چه دلیل ما را آفریده است و در روایات نیز تاکید شده که رمضان تمرینی برای خودسازی، ترک محرمات و مبارزه با شیطان و خواسته‌های شیطانی است و این تمرین باید به ایجاد صفت تقوا که والاترین ارزش‌هاست منجر شود.


آیت الله امینی با بیان اینکه ضروری است همه مردم در این ماه تصمیم بگیرند به گناهان پشت‌پا بزنند، گفت: این مسئله اهمیت دارد که به وسیله تقوای الهی خود را برای ضیافت‌الله آماده کنیم.


به گزارش زن فردا به نقل از وفا ، امام جمعه قم ادامه داد: روزه باید مطابق خواسته اسلام باشد اما مشاهده می‌شود عبادات از محتوای معنوی خود تهی شده‌اند.
وی ضمن توصیه همه نمازگزاران به دوری از محرمات الهی گفت: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) گوش و چشم و زبان انسان نیز باید در ماه رمضان از گناه باز داشته شوند و در این صورت روزه مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد.


آیت الله امینی افزود: پرهیز از دروغ و غیبت، نگاه حرام و دیگر گناهان موجب می‌شود که خداوند ثواب صابران را به روزه‌داران بدهد.


خطیب نماز جمعه قم با تاکید بر رعایت حجاب توسط همه زنان تصریح کرد: کسانی که بدحجاب هستند باید در ماه رمضان تصمیم بگیرند که به مقوله حجاب توجه جدی‌ تری داشته باشند.
وی ادامه داد: آثار روزه باید در انسان هویدا باشد و از مجموعه روایات استفاده می‌شود که روزه می‌تواند موجب سازندگی روحی و معنوی برای تمام ایام سال باشد.


آیت الله امینی در ادامه با اشاره به خانواده‌هایی که توان تامین معاش خود را ندارند، خاطرنشان کرد: افرادی هستند که بیکار بوده یا شغل خود را از دست داده‌اند اما عیال ‌وار بوده و نمی‌توانند در ماه رمضان چیزی بر سر سفره‌های خود بگذارند بنابراین کسانی که تمکن مالی دارند باید به فکر اینگونه افراد و نیز ایتام و قرض‌داران باشند،
وی ادامه داد: اما کمک‌ ها به این معنا نیست که تنها سفره‌ای پهن شود و یک وعده افطار صورت گیرد، بلکه می‌توان مواد غذایی یا پول نقد در اختیار این خانواده‌ها قرار داد و تامین زندگانی آنها را در طول سال بر عهده گرفت.


امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توصیه به ائمه جماعات مساجد در خصوص فعال کردن مساجد گفت: استفاده از فرصت منابر و سخنرانی‌های مذهبی در ماه رمضان باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا جوانان در معرض اخلاق بد و اشتباهات عقیدتی قرار دارند و دشمنان سعی می‌کنند آنها را از دامان اسلام بربایند.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, توسط صداقت |

 

رهبر معظم انقلاب اسلامي مي‌فرمايند:

چادر بهترين نوع حجاب است؛ يك نشانه ملي ماست؛

هيچ اشكالي هم ندارد؛

هيچ منافاتي با هيچ نوع تحركي هم در زن ندارد.

 

 

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:بیانات رهبر در مورد حجاب ,رهبر و حجاب, توسط صداقت |

هدف اصلی تشریع احکام در اسلام، قرب به خداوند است که به وسیله‌ی تزکیه‌ی نفس و تقوا به دست میآید:

إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ (حجرات؛13) بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شماست.

 


-=
هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ؛
اوست خدایی که میان عرب امّی (قومی که خواندن و نوشتن هم نمیدانستند) پیغمبری بزرگوار از همان قوم برانگیخت، تا بر آنان وحی خدا را تلاوت کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک سازد و کتاب سماوی و حکمت الهی بیاموزد؛ با آن که پیش از این، همه در ورطه‌ی جهالت و گمراهی بودند.=-


از قرآن کریم استفاده میشود که هدف از تشریع حکم الهی، وجوب حجاب اسلامی، دست‌یابی به تزکیه‌ی نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی است. آیاتی همچون:

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى لَهُمْ؛ ای رسول ما مردان مؤمن را بگو تا چشمها از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند، که این بر پاکیزگی جسم و جان ایشان اصلح است.




نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:هدف و فلسفه حجاب, توسط صداقت |

 

 

حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه، بیشتر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش میدهد که پرده، وسیلهی پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده میشود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورتگیرد.


حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمیتوان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.


اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم، حجاب میتواند اقسام و انواع متفاوتی داشته باشد. یک نوع آن حجاب ذهنی، فکری و روحی است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت، از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که میتواند از لغزشها و گناههای روحی و فکری، مثل کفر و شرک جلوگیری نماید.


علاوه بر این، در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی میکند، نام برده شده است؛ مثل حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصیه شدهاند.

http://www.pic1.iran-forum.ir/images1/up1/45531466198722595039.jpg

 

 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, توسط صداقت |

گرافیک حجاب + تصویر و عکس حجاب

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط عسل |
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:روش های جدید بستن روسری و شال, توسط عسل |

تصاویر مانکن های ورساچی که با حجاب شدند!

ورساچی در اقدامی جالب برای جلب مشتریان مسلمان اقدام به استفاده از مانکن های برقه پوش کرده است .در سال هایی اخیریکی از بهترین خریداران برند های گران قیمت پوشاک دنیا زنهای ثروتمندان عرب بوده اند.
با توجه با بوجود آمدن این بازار شرکتها اقدام به تبلیغات مانکن ها با برقه کرده اند تا زنان با حجاب احساس نزدیکی بیشتری با مارک مورد نظر کنند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط عسل |

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط عسل |

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط عسل |

رخت زیبای آسمانی را خواهرم با غرور بر سر کن...


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, توسط عسل |

ایسنا: زنی در دادگاه گفت: همسرم از حجاب  من ناراضی است و دوست ندارد حجاب  پوشیده‌ای داشته باشم و بر این اساس دنبال طلاق  دادن من است.

زنی در دادگاه خانواده حضور یافت و درخواست طلاق  خود را به  قاضی دادگاه ارائه کرد. وی در توضیح دلیل این درخواست گفت: یک سال گذشته به  عقد همسرم درآمدم و بعد از مدت کوتاهی با برگزاری مراسم عروسی به  منزل مشترک رفتیم و متاسفانه از همان ابتدا سر مسائل مذهبی دچار مشکل شدیم.

زن جوان ادامه داد: من و همسرم هر دو در خانواده مذهبی بزرگ شدیم و زمانی که همسرم به  خواستگاری من آمد از این موضوع اطلاع داشت که حجاب  من چگونه است و من تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم آن را تغییر دهم.

وی با بیان اینکه همسرم از ابتدا حجاب  من را پذیرفته بود، اظهار کرد: بعد از گذشت مدت کوتاهی از شروع زندگی مشترک‌مان، مرتب از من ایراد می‌گرفت که چرا حجاب  من این‌قدر پوشیده است در حالی که حجاب  خانواده خودش نیز همانند حجاب  من است.

زن جوان که ۲۵ سال سن داشت، عنوان کرد: همسرم از من می‌خواست تا حجاب م را مطابق میل او تغییر دهم و در مهمانی‌هایی که من هرگز نمی‌توانم در آن حضور داشته باشم شرکت کنم. اوایل فکر کردم شاید بعد از گذشت مدت کوتاهی از حرف‌های خود پشیمان شود اما اصرار او هر روز پررنگ‌تر می‌شد.

شوهر این زن جوان نیر گفت: این درست است که من جزء خانواده مذهبی و معتقدی هستم اما افکار و عقاید شبیه آنها نیست و همسرم در واقع انتخاب پدر و مادرم است نه انتخاب خودم. زیرا من دوست ندارم همسرم حجاب  داشته باشد.

وی در پاسخ به  پرسش قاضی مبنی بر اینکه اگر افکارت این‌گونه است چرا این دختر را به  عقد خود درآوردی؟، گفت: همسرم از لحاظ ظاهری بسیار زیباست و زمانی که او را دیدم به  او علاقمند شدم و فکر کردم می‌توانم او را از افکارش دور کنم و پوشش او را به  آنچه که خود می‌خواهم تغییر دهم.

مرد ۲۹ ساله مدعی شد: همسرم از نظر ظاهری بسیار زیبا است و به  نظر من باید تا زمانی که زنده است از این زیبایی استفاده کند در حالی که او خود را در پوششی پنهان کرده است که نمی‌تواند از آن لذت ببرد.

پدر مرد که در دادگاه حضور داشت نیز گفت: پسرم لیاقت چنین دختری را ندارد، زیرا همه آرزوی داشتن چنین همسری را دارند اما پسر من آن‌قدر بی‌غیرت است که نمی‌داند از همسرش که ناموس او است چه چیزی را می‌خواهد.

وی ادامه داد: پسر من باید برای همیشه فراموش کند که پدر و مادری دارد.

قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین با صادر کردن حکم طلاق  به  زندگی یک‌ساله این زوج پایان داد.

منبع : نیاز روز

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, توسط عسل |

سلام

من این مطلبو از یه وبلاگ گرفتم میخواستم نظرات شما رو درباره این مطلب بدونم.

ممنون میشم اگه نظر بدید

 

 

 

چند ماه پیش در یک وبلاگ مطلبی رو خوندم با این عنوان: حجاب باید زیبا باشد. نظرات زیادی هم در تایید مطلب اون عزیزمون فرستاده شد. من همون وقت با دیدن اون مطالب و نظرات موافقین، عزم خودم رو جزم کردم که حجاب واقعی و اصیل رو از نظر اسلام، برای دوستان عزیز در فضای مجازی تشریح بکنم.

در اون مطلب توضیح داده شده بود که خانم‌های چادری باید زیبا و شیک لباس بپوشند تا بیه این وسیله بقیه هم جذب چادر بشوند. و یا این‌که به این طریق صحبت‌های خانم‌های محجبه تاثیر بیشتری روی مخالفین حجاب داره.

حالا بنده می‌خوام با دلایل عقلی و نقلی برای شما اثبات بکنم که اگه حجاب زیبا باشه که دیگه نمی‌شه اسم اون رو حجاب گذاشت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, توسط عسل |

 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, توسط عسل |

 

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, توسط عسل |

اگر مريم مقدس در همه تصاوير به صورت محجبه ظاهر شده، شما چطور می‌توانید از من بخواهید که قانون منع حجاب را امضا کنم؟

 روبرتو ماروني-وزير ايتاليايي [تصویر:  s33.gif][تصویر:  s43.gif]

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, توسط عسل |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.